Το ¨”ταξίδι” μας στο διαδίκτυο, από τις 3 Σεπτέμβρη 2024, συνεχίζεται στη νέα ιστοσελίδα του Σχολείου. Θα μας συναντήσετε ΕΔΩ
Ο ΚΟΣΜΟΣ του ΣΤ1
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ1 κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024, συμμετέχοντας μαζί με τη δασκάλα τους κ. Νάντια Αναστασίου στο Δίκτυο Αχαΐας Παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet), γνώρισαν και εφάρμοσαν στην τάξη τους τις αρχές και τις τεχνικές της παιδαγωγικής φιλοσοφίας του Σελεστάν Φρενέ. Ένα από τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας, ήταν η έκδοση εφημερίδας με τίτλο “ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ” . Η εφημερίδα περιλαμβάνει θέματα και έρευνες που προέκυπταν από τις εβδομαδιαίες συναντήσεις των μαθητών-μαθητριών στην τάξη, κατά την εφαρμογή της τεχνικής Φρενέ “Τι νέα;”.
http://49dim-patras.ach.sch.gr/wordpress/wp-content/uploads/2024/06/ΣΤΟΝ-ΚΟΣΜΟ-ΜΑΣ-4.pdf
Γιορτή λήξης διδακτικού έτους – Πρόσκληση
Την Τετάρτη 12 Ιούνη , στις 8 το βράδυ, σας περιμένουμε στην αυλή του Σχολείου για να γιορτάσουμε το κλείσιμο μιας ακόμη χρονιάς, να αποχαιρετήσουμε τους μαθητές της Στ΄και … να γίνουμε όλοι μαζί παιδιά!
Δίκτυο ”Συνδέσου και μείνε υγιής”
Η συμμετοχή των Α’, Β’, Γ’ , Δ2 και Ε’ τάξεων του σχολείου μας στο Δίκτυο του Τμήματος Αγωγής υγείας της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Αχαΐας σε συνεργασία με το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και το Κέντρο Πρόληψης ‘’Καλλίπολις’’ με τίτλο ‘’Συνδέσου και μείνε υγιής ‘’ έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να διερευνήσουν την έννοια του διαδικτύου, να αναγνωρίσουν τους κινδύνους και την αρνητική επίδρασή του αλλά και τα πλεονεκτήματα και τα θετικά στοιχεία που μπορεί να προσφέρει στην καθημερινότητα και στην υγεία του ατόμου.
Η συνεργασία των παιδιών με τους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς τους, η ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών, η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα του ΜΕΤ, η επαφή με ειδικούς και επιστήμονες αλλά και η συμμετοχή των γονέων σε διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις είχαν σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης στη χρήση των θετικών και στην αποφυγή των αρνητικών του διαδικτύου .
Εξίσου σημαντική ήταν η συμμετοχή των μαθητών μας στην τελική εκδήλωση των εμπλεκόμενων σχολείων του νομού Αχαΐας στο ΜΕΤ την Τετάρτη 29 Μαϊου με ψηφιακές και εικαστικές δημιουργίες, θεατρικό δρώμενο και τραγούδι.
Επιπλέον δημιουργήθηκε ένας ψηφιακός πίνακας –padlet με τις εργασίες και δράσεις τους όλη τη χρονιά . Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να το δείτε.
https://padlet.com/panstella1982/49-n6834yxkdxa08p8c
Ευχαριστούμε θερμά τον διευθυντή μας Δ. Σακκούλη για την υποστήριξη.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Ανθή Λιόντου, Στέλλα Παντελέου, Σοφία Κασόλα, Αλεξάνδρα Κατσαδούρου, Ιωάννα Λάππα, Γιώτα Μανωλάτου, Μαίρη Χιώτη, Έλενα Βάνη, Ανδριάνα Μαρσέλη, Έφη Κόγκου, Μαρία Κηλίφη , Γιώτα Πέτρου
Η ΧΟΡΩΔΙΑ ΜΑΣ Α ΤΑΞΗ E BOOK Γ1,Γ2 ,Δ2 ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ- Ε2 ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΜΕΤ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Β ΤΑΞΗ ESCAPE ROOM Ε2
Επίσκεψη στο εθνικό πάρκο Κοτυχίου-Στροφυλιάς
Με τους μαθητές της Β΄τάξης επισκεφτήκαμε το εθνικό πάρκο Κοτυχίου-Στροφυλιάς, ένας σημαντικός οικότοπος με μεγάλη φυσική ομορφιά και πλήθος ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Πρώτη στάση μας, ήταν το κέντρο πληροφόρησης, όπου η δασολόγος μας ενημέρωσε για τη χλωρίδα και την πανίδα της προστατευόμενης περιοχής. Στη συνέχεια, περπατήσαμε μέσα στο εθνικό πάρκο. Εκεί φωτογραφίσαμε ζώα και φυτά. Είχαμε μια απρόσμενη συνάντηση με ένα μικρό χελωνάκι και θαυμάσαμε μεγάλους ιστούς αράχνης, οι οποίοι ενθουσίασαν τους μικρούς μας φίλους. Δεύτερη στάση, κάναμε στη λιμνοθάλασσα. Παρατηρήσαμε άγρια πουλιά με τηλεσκόπια. Τελευταία μας στάση, ήταν η παραλία με τους αμμόλοφους. Οι μαθητές ξεκουράστηκαν, έπαιξαν και μάζεψαν τα πρώτα κοχύλια της χρονιάς για τη συλλογή τους.
Περάσαμε υπέροχα!
Ιστορία της τυπογραφίας
Πώς διάβαζαν οι άνθρωποι τα ίδια βιβλία χωρίς τους σύγχρονους εκτυπωτές; Μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του “Ιδρύματος Ωνάσης” οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης έζησαν για λίγο στον 15ο αιώνα κι ανακάλυψαν την τυπογραφία από το μηδέν.
Πρόκειται για ένα εργαστήριο-χρονοκάψουλα. Ταξιδέψαμε σε μια εποχή όπου τα βιβλία δεν ήταν διαθέσιμα για όλους και γνωρίσαμε τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο, που έκανε μία από τις σημαντικότερες εφευρέσεις του κόσμου: επινόησε τη μηχανική εκτύπωση, δηλαδή τον τρόπο να τυπώνουμε σε χαρτί εύκολα και γρήγορα. Εδώ, όμως, η ιστορία της τυπογραφίας δεν σταματά στο παρελθόν. Πήραμε μια ιδέα για το πώς μοιάζει σήμερα το τυπογραφείο του «τελευταίου Γουτεμβέργιου» στην Αθήνα. Σε αυτό το εργαστήριο, παρακολουθήσαμε την πορεία της έκδοσης ενός βιβλίου από την αρχή έως το τέλος – ακόμα και τον τρόπο που λιώνει το μέταλλο σε μπρίκι για να σφυρηλατηθεί σε γράμμα.
Όλα αυτά έγιναν δυνατά την Τρίτη 14 Μαΐου μέσα από μια ζωντανή σύνδεση μέσω τηλεδιάσκεψης με το εργαστήριο τυπογραφίας του κ. Βοζίκη.
Κατασκευή ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά
Στα πλαίσια του Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEM Ρομποτική του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (ΕΔ), οι μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας κατασκεύασαν τα δικά τους ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα ανακυκλώσιμα υλικά, συγκέντρωσαν πληροφορίες και εξερεύνησαν το θέμα της ρομποτικής. Κατάφεραν με αυτόν τον τρόπο να χτίσουν γέφυρες με έναν δημιουργικό τρόπο ανάμεσα στον κόσμο των ΡΟΜΠΟΤ και την αξία της Ανακύκλωσης ! Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ΕΔ : Αγγελική Γιωτάκου και Μαρία Χιώτη.
European school radio
Mε χαρά σας πληροφορούμε ότι την Παρασκευή 17/5 ,και ώρα18:00 θα μεταδοθεί ζωντανά στη συχνότητα του European school radio η εκπομπή της Γ1 τάξης του σχολείου μας με τίτλο ” Οι Ολυμπιακοί Αγώνες… τότε και τώρα ” . Οι μαθητές , με αφορμή τη φετινή χρονιά που είναι ολυμπιακή χρονιά, μιλούν για την ιστορία και την εξέλιξη των Ολυμπιακών Αγώνων, ξεκινώντας από την Αρχαία Ελλάδα και φτάνοντας στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Σύνδεσμος: https://europeanschoolradio.eu/el πατώντας αναπαραγωγή ραδιοφώνου. Η εκπομπή θα επαναληφθεί στις 24/5 και ώρα 18:00.
Εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία
Οι Γ’ και Δ’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε τη Δευτέρα 13 Μαΐου εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αρχαία Ολυμπία. Πρώτη στάση της επίσκεψής μας ήταν η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία , μιας και η φετινή χρονιά είναι ολυμπιακή χρονιά, να μάθουν για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες παρακολουθώντας βίντεο και κάνοντας ξενάγηση στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων. Περπατώντας οι μαθητές έφτασαν στον αρχαιολογικό χώρο και περιηγήθηκαν στους ιερούς ναούς των προγόνων μας , σε όλα τα κτίσματα και τους χώρους όπου κατά την αρχαιότητα οργανώνονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ακολούθησε επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο όπου οι μαθητές θαύμασαν από κοντά τα αετώματα από τον ναό του Δία, τον Ερμή του Πραξιτέλη ,τη Νίκη του Παιωνίου και πολλά άλλα γλυπτά και ευρήματα. Γύρισαν γεμάτοι εμπειρίες και εικόνες.
Γιορτή της μητέρας
Ήρθε στον ύπνο μου η μάνα μου
«Διψάς;» με ρώτησε
«Όχι μαμά»
«Κρυώνεις;»
«Όχι μαμά»
«Τότε δε με χρειάζεσαι, φεύγω»
«Σε χρειάζομαι,
γιατί αλλιώς θα πάψω να ’μαι παιδί, μάνα» της είπα
κι έμεινε.
Γ. Λ. Οικονόμου, «Για το άλφα της στέρησης» (εκδ. Κύμα, 2021)