Νοιάζομαι και δρω – Γ΄ τάξη

Στις  14 Μαρτίου οι μαθητές του Γ1 και του Γ2  νοιάστηκαν για το περιβάλλον και έδρασαν!

Στο πλαίσιο της  εβδομάδας εθελοντισμού  γίναμε για μια ακόμη  φορά  μικροί εθελοντές και αποφασίσαμε να καθαρίσουμε τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου  καθώς και  την πλατεία που βρίσκεται κοντά στο σχολείο.

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες , φορέσαμε τα γάντια μιας χρήσης και μοιραστήκαμε δυο σακούλες μπλε και δυο πράσινες. Μαζεύοντας τα σκουπίδια τα χωρίζαμε σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα και τα ρίχναμε στην αντίστοιχη σακούλα. Στη συνέχεια , αφού γέμισαν οι σακούλες ,τις μεταφέραμε στον μπλε και πράσινο κάδο  ( του Δήμου Πατρέων ) που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο του σχολείου μας.

Τέλος , παίξαμε ένα αγαπημένο ομαδικό παιχνίδι! Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, σχηματίσαμε με καρτέλες -που είχαν φτιάξει οι δασκάλες μας- τις λέξεις των ανακυκλώσιμων υλικών   (χαρτί, πλαστικό , γυαλί , αλουμίνιο και λευκοσίδηρος ) . Ήμασταν όλοι νικητές!

Τι ωραία και γεμάτη μέρα όταν ” νοιάζομαι  και δρω ” !

 

Εβδομάδα εθελοντισμού

Το σχολείο μας για τρίτη συνεχή χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα για τον Εθελοντισμό και την Ενεργό Πολιτειότητα “Νοιάζομαι και Δρω” που υποστηρίζεται από το Τμήμα Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.
Στο πλαίσιο της εβδομάδας εθελοντισμού οργανώσαμε δράσεις που στόχευαν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ανακύκλωση ως διαδικασία για την προστασία του περιβάλλοντος.
Έτσι λοιπόν φτιάξαμε αφίσες που μοιράστηκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου με ταυτόχρονη ενημέρωση για το τι είναι ανακύκλωση και τα οφέλη της για τον άνθρωπο. Παίξαμε παιχνίδια λέξεων στην τάξη σχετικά με το θέμα αυτό, καθαρίσαμε τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου μας και το κοντινό πάρκο και οργανώσαμε και παίξαμε με τους μικρούς συμμαθητές μας μία σκυταλοδρομία ανακύκλωσης.
Όλοι βγήκαμε κερδισμένοι από τις δράσεις μας αυτές μα ο μεγάλος νικητής είναι η συνειδητοποίηση ότι όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε στην προστασία του περιβάλλοντος!

Γαλλο-ελληνικό πρωινό στο σχολείο μας!

 

Γαλλο-ελληνικό πρωινό στο σχολείο μας!

(με τη δασκάλα γαλλικής γλώσσας κα.Νίκη Παρασκευιώτου)

C’est l’Heure de prendre un bon petit déjeuner

                                           Grecfrançais

que les élèves de sixième ont préparé.

Commencez la journée avec un petit déjeuner complet et équilibré!

N’oubliez pas le goûter à dix heures du matin!

Ήρθε η ώρα να έχουμε ένα καλό γαλλο-ελληνικό πρωινό

που οι μαθητές της έκτης τάξης έχουν προετοιμαστεί.

Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό!

Μην ξεχάσετε να το δοκιμάσετε στις δέκα το πρωί!

 

Επίσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο

7 Μαρτίου και η Ε΄τάξη επισκέπτεται το Προεδρικό Μέγαρο στην Αθήνα. Στεγάζει την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας. Σήμερα είναι η πρώτη κατοικία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας στην Αθήνα. Όμως πριν την κατάργηση της Βασιλευόμενης Δημοκρατίας το κτίριο αποτελούσε τα επίσημα ανάκτορα των Βασιλέων των Ελλήνων. Το 1868, με αφορμή τη γέννηση του Κωνσταντίνου, γιου του Βασιλιά Γεωργίου Α, αποφασίστηκε να χτιστεί το ανάκτορο. Η κατασκευή ανατέθηκε στον Ερνέστο Τσίλλερ. Εντύπωση προκαλεί και ο κήπος του, 25.000 τετραγωνικών στρεμμάτων.

 

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο

Σήμερα η Β’ τάξη επισκέφτηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας “Μες στο μουσείο” το Λαογραφικό Μουσείο της Πάτρας. Πρίν την επίσκεψη τα παιδιά του Β1′ είχαν συλλέξει με τη βοήθεια των γιαγιάδων και παππούδων τους αρκετά παλιά αντικείμενα και έφτιαξαν τη δική τους μικρή λαογραφική έκθεση με υφαντά, κατσαρόλες, σίδερα κουτάλες και άλλα πολλά.

Στο μουσείο μεταφέρθηκαν νοερά στο εσωτερικό ενός παλιού σπιτιού. Εκεί είδαν ξύλινα έπιπλα, μια όμορφη σκαλιστή πολύχρωμη κούνια ένα μικρό τραπεζάκι και ψάθινες καρέκλες. Στον χώρο βρίσκονταν επίσης κεράμικες κανάτες, όπου αποθήκευαν παλιά οι νοικοκυρές το νερό, το λάδι και το κρασί τους και άλλα σιδερένια αντικείμενα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για τις καθημερινές δουλειές τους.

Έπειτα οι μαθητές είδαν πώς γίνονταν κάποιες εξωτερικές δουλειές. Πώς όργωναν παλιά με τη βοήθεια των ζώων, πώς μάζευαν το σιτάρι και πώς έφτιαχναν το αλεύρι. Παρατήρησαν το πατητήρι, τον αργαλειό και θαύμασαν κάποια υφαντά που είχαν φτιαχτεί με πολύ κόπο. Τέλος ξεναγήθηκαν στον χώρο όπου υπήρχαν τα εργαλεία κάποιων επαγγελμάτων που έχουν χαθεί, όπως του πιλοποιού, του κηροποίου και του υποδηματοποιού.

Τα παιδιά γνώριζαν αρκετά πράγματα από εικόνες και ενθουσιάστηκαν με την επίσκεψη. Παρακολουθούσαν με προσοχή την ξενάγηση και έκαναν πολλές ερωτήσεις. Η επίσκεψη τελείωσε με λίγη χαλάρωση στον υπέροχο χώρο του παλιού νοσοκομείου, όπου στεγάζεται το Λαογραφικό Μουσείο.