ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2017-2018

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. 2α, του άρθρου 35, του νόμου 4386/2016 (ΦΕΚ 83/11.5.2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», οι εγγραφές μαθητών  στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου γίνονται αποκλειστικά από 1 έως 20 Μαΐου του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Για τη σχολική χρονιά 2017-2018 οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από

 2 έως 19 Μαΐου 2017 στο γραφείο της διευθύντριας από τις 8:30 έως 11:30 π.μ.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α? τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

  1. Πιστοποιητικό γέννησης. Θα αναζητηθεί  από το σχολείο.
  2. Επίδειξη του βιβλιαρίου  Υγείας με τα προβλεπόμενα εμβόλια συμπληρωμένα.
  3. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ), από τον παιδίατρο
  4. Λογαριασμό ή αντίγραφο  λογαριασμού ΔΕΗ  ή ΟΤΕ ή ΔΕΥΑΠ από τον οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας και αντίγραφο του Ε1 ή αντίγραφο μισθωτηρίου
  5. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.
  6. Έντυπο του  Σχολείου με τα στοιχεία του μαθητή. Θα σας δοθεί στο σχολείο.

Σημειώνουμε πως στη σχολική μονάδα εγγράφονται οι μαθητές που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας.

Όρια 49ου  Δημοτικού Σχολείου Πάτρας:

Βόρεια έως Ευήνου και Φαναριωτών

Νότια έως Κανελλοπούλου και Κούμα

Ανατολικά έως Μελανίππου

Δυτικά έως θάλασσα

Χρήσιμα έγγραφα

Γράμμα του διάσημου Παλαιοντολόγου Dougal Dixon προς τους μαθητές μας

Ο διάσημος Παλαιοντολόγος Dougal Dixon θεωρείται ο ιδρυτής της Υποθετικής Βιολογίας και Εξέλιξης και είναι συγγραφέας πλήθους βιβλίων όπως ενδεικτικά τα World Encyclopedia of Dinosaurs & Prehistoric Creatures, After ManMan After Man και The New Dinosaurs: An Alternative Evolution.

Ειδικά αυτό το τελευταίο βιβλίο, “The New Dinosaurs: An Alternative Evolution”, αποτέλεσε πηγή έμπνευσής μας στην ταινία που δημιουργήσαμε για να απαντήσουμε στην ερώτηση:

Πώς θα ήταν η ζωή στη Γη αν δεν την είχε χτυπήσει ένας γιγάντιος μετεωρίτης 64 εκατομμύρια χρόνια πριν;

Επικοινώνησα με τον κ. Dougal Dixon και του κοινοποίησα την ταινία μας για να λάβω την παρακάτω απάντηση:

Dear Anestis Vovos,
Thank you so much for your complimentary comments about my book THE NEW DINOSAURS. I am so glad that your students got so much out of it – especially as it is nearly thirty years since I wrote it.
I loved your film. Especially the part where my creations were brought to life as actual models. When I saw that first shot of the Sandle I knew that I was about to watch something special. I particularly liked the cuddly Monocorn, and the Lank with a spoon for its head. It all looks fantastic, and you all must have had a lot of fun making them. All sorts of different techniques and materials too – clay, cloth, paper…
Well done to all of you. I hope that you continue to be inspired.

Yours sincerely,
Dougal Dixon

Συγχαρητήρια αξίζουν λοιπόν σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν! Οι προσπάθειές τους δεν περνούν απαρατήρητες!

Πειράματα!!!

Η Ε2 τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών  Πάτρας που βρίσκεται στην οδό Κανελλοπούλου 41.

Εκεί τα παιδιά ταξίδεψαν στον μαγικό κόσμο της Φυσικής. Έμαθαν τι μελετά η επιστήμη της Φυσικής, γνώρισαν τις ιδιότητες κάποιων στοιχείων, έκαναν πειράματα με τα στοιχεία και τις χημικές ενώσεις, προβληματίστηκαν για τα γνωρίσματα κάποιων φαινομένων (εξάτμιση, συμπύκνωση) .

Κατάφεραν να φτιάξουν με ευκολία ένα ηλεκτρικό κύκλωμα – καθώς  γνώριζαν από την τάξη τον τρόπο- και να χρησιμοποιούν τον διακόπτη. Διαχώρισαν μίγματα ερευνώντας μόνα τους τον τρόπο και  ανακάλυψαν την εντυπωσιακή χρήση του αζώτου!

Ευχαριστούμε τον κύριο Νίκο Ξανθόπουλο και τους συνεργάτες του για την όμορφη βόλτα στις γειτονιές της Φυσικής. Το σίγουρο είναι πως  εντυπωσιαστήκαμε, διασκεδάσαμε, προβληματιστήκαμε αλλά και μάθαμε να ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα επιστημονικά  μονοπάτια…

 

 

Οι απαντήσεις μας σε ταινία!

Σε συνέχεια της δραστηριότητας ?Αναζητώντας Απαντήσεις? ερευνήσαμε το παρακάτω ερώτημα:

Πώς θα ήταν η ζωή στη Γη αν δεν την είχε χτυπήσει ένας γιγάντιος μετεωρίτης 64 εκατομμύρια χρόνια πριν;

Αποδείχθηκε πως το ερώτημά μας ήταν αρκετά δύσκολο να απαντηθεί! Ακόμα και οι ειδικοί επιστήμονες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα δεν συμφωνούν σε μια κοινά αποδεκτή απάντηση. Ανακαλύψαμε πως τρία είναι τα πιθανά ενδεχόμενα που υποστηρίζει η επιστημονική κοινότητα.

Περίπτωση 1η: Οι δεινόσαυροι γλιτώνουν από τον μετεωρίτη αλλά τελικά εξαφανίζονται από άλλες αιτίες όπως η πτώση της θερμοκρασίας του πλανήτη ή ο ανταγωνισμός από τα θηλαστικά, για τα οποία τα αυγά των δεινοσαύρων αποτελούν εύκολη και πλούσια πηγή τροφής. Όμως η εξαφάνιση των δεινοσαύρων σε αυτή την περίπτωση θα συνέβαινε αρκετά αργότερα. Αυτό θα είχε σαν συνέπεια η εξέλιξη του ανθρώπου αλλά και ο πολιτισμός του πιθανότατα να μην είχε φθάσει το σημερινό επίπεδο. Για αυτό τον λόγο επιλέξαμε να παρουσιάσουμε στην ταινία μας ένα κόσμο που μοιάζει πολύ με την Αρχαία Ελλάδα.

Περίπτωση 2η: Οι δεινόσαυροι εξελίσσονται! Η μορφή και τα χαρακτηριστικά τους αλλάζουν ώστε να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που επικρατούν στον πλανήτη. Στην μελέτη αυτής της περίπτωσης μας βοήθησε πολύ το καταπληκτικό βιβλίο ?The New Dinosaurs: An Alternative Evolution? του Dougal Dixon από το οποίο εμπνευστήκαμε τους εξελιγμένους δεινόσαυρους που παρουσιάζουν οι δεινοσαυρομαθητές στην ταινία μας.

Περίπτωση 3η: Οι υποστηρικτές αυτής της περίπτωσης επισημαίνουν πως οι δεινόσαυροι επικρατούσαν ήδη για εκατομμύρια χρόνια χωρίς σημαντικές εξελικτικές αλλαγές έως και την πτώση του μετεωρίτη. Άρα, κατά την γνώμη τους, αν ο μετεωρίτης δεν χτυπούσε την Γη τότε πιθανότατα οι δεινόσαυροι θα συνέχιζαν να υπάρχουν διατηρώντας περίπου την ίδια μορφή.

Μελετήσαμε τα ευρήματά μας, συζητήσαμε πως θα μπορούσαμε να τα παρουσιάσουμε, γράψαμε το σενάριο για την ταινία μας, φτιάξαμε εξελιγμένους δεινόσαυρους, μοιράσαμε ρόλους και στην συνέχεια γυρίσαμε την ταινία μας! Μπορείτε να την δείτε εδώ:

 

Εβδομάδα Erasmus+ “F.I.N.D”

Μια υπέροχη εβδομάδα έφτασε στο τέλος της. Μια εβδομάδα γεμάτη… “F.I.N.D”.

Το σχολείο μας από 2-7 Απριλίου υποδέχθηκε και φιλοξένησε τους Ευρωπαίους φίλους μας από 5 χώρες – Ιταλία, Μάλτα, Νορβηγία, Πολωνία και Ηνωμένο Βασίλειο.

20 Εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές  βρέθηκαν στην Πάτρα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “F.I.N.D” Future Inventors – New Discoveries βασισμένο στις μεθόδους της STEAM εκπαίδευσης για την πραγματοποίηση του  2nd Project Meeting  και του  2nd Learning Activity.

Στο Project Meeting αναλύθηκαν τα αποτελέσματα των δράσεων του προγράμματος που έχουν ήδη υλοποιηθεί, συζητήθηκε η πορεία του, προγραμματίστηκαν οι επόμενες δράσεις και διακρατικές συναντήσεις που ακολουθούν.

Στο πλαίσιο του Learning Activity, οι φιλοξενούμενοι μαθητές, χωρίστηκαν σε ομάδες. Ένας ή δύο μαθητές από την ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας ανέλαβαν τον ρόλο του συντονιστή. Κάθε ομάδα πήρε ένα σενάριο – πρόβλημα. Για να το λύσουν, έπρεπε να κατασκευάσουν πρώτα το ρομπότ και έπειτα να το προγραμματίσουν για να εκτελέσει τις εντολές που του δόθηκαν.

Το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας… πήρε φωτιά!!!

Όλοι οι μαθητές δούλεψαν με ενθουσιασμό. Συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις, προβληματίστηκαν, πειραματίστηκαν, ανακάλυψαν και τελικά βγήκαν όλοι νικητές! Είμαστε όλοι τόσο περήφανοι γι’ αυτούς!!!

Την Τρίτη επισκεφθήκαμε τη γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” όπου παρακολουθήσαμε το βίντεο με πληροφορίες της κατασκευής και περιηγηθήκαμε στο εκθεσιακό κέντρο. Στη συνέχεια μηχανικός της εταιρείας  “Ολυμπία Οδός”  μας υποδέχθηκε στον κόμβο του Ρίου και μας ενημέρωσε για το έργο.

Την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε ημερίδα στην Εστία Επιστημών. Ο τίτλος της ήταν: “Let’s F.I.N.D a better future”

Οι μαθητές  και οι εκπαιδευτικοί συνοδοί και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου βρέθηκαν στο χώρα από τις 8 το πρωί. Κατά τη διάρκεια των εισηγήσεων οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, παρατήρησαν, αλληλεπίδρασαν με τα εκθέματα, διάλεξαν ένα πρόβλημα, το συζήτησαν, το έλυσαν και το παρουσίασαν στο τέλος της Ημερίδας.

Στο τέλος της ημερίδας οι ομάδες της ρομποτικής, παρουσίασαν τα έργα τους.

Οι μαθητές που πήραν μέρος, γυρίζοντας στη χώρα τους θα γίνουν πρεσβευτές αυτών που παρακολούθησαν και θα το επικοινωνήσουν με τους μαθητές των σχολείων τους.

Φυσικά κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη, το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης , τους Δελφούς και την Ολυμπία! Μαγευτική εμπειρία!

Ευχαριστούμε πολύ όλους!! Ήταν μια καταπληκτική εβδομάδα!!