Πώς είναι να γνωρίζεις έναν μπάστακα;Θα ήθελε άραγε να γίνει φίλος με τα παιδιά;Aυτό θέλησαν να ανακαλύψουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης,όταν επισκέφτηκαν την Τρίτη 11 Μαρτίου,το “Oροπαίδιο”.
Εκεί μας υποδέχτηκαν με χαρά γνώριμα κι αγαπημένα πρόσωπα,για να ξεκινήσει η αποκριάτικη δράση μας!Μαζί με τη Σερπαντίνα και τον Μπάστακα,τον μεγάλο γίγαντα,τα παιδιά μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ξεδίπλωσαν τη φαντασία τους και έπαιξαν δημιουργώντας ιστορίες.
Έμαθαν τα μυστικά του Μπάστακα,έγινε φίλος τους και μπήκαν για λίγο στη θέση του κάνοντας τις δικές τους καρναβαλικές αναπαραστάσεις.
Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με τι άλλο;Mα φυσικά με πολύ χορό και τραγούδι!
Την Τετάρτη 21/2 η Δ’ τάξη επισκέφτηκε τον χώρο διοργάνωσης εκπ. δραστηριοτήτων “Δρω”,για να παρακολουθήσει το βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μια ημέρα στην αρχαία Ελλάδα”,στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας.
Τα παιδιά με τα απαραίτητα εποπτικά υλικά και το μεταφορικό σενάριο εντάχθηκαν στον “Δήμο”,ως πολίτες της Αθήνας του 5ου π.Χ αιώνα.Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες διάσημων αρχαίων Ελλήνων,έζησαν τη χρυσή αυτή εποχή με ομαδική δράση ,διασκέδαση και συνεργασία.Μελέτησαν μέσα από μεταμφιέσεις πώς ήταν η ενδυμασία ,η εκπαίδευση(γραφή και μουσική) και η αρχιτεκτονική.
Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην Αγορά, όπου υποδυόμενα τους μετρονόμους, αγορανόμους, σιτοφύλακες και αργυραμοιβούς έκαναν συναλλαγές με μέτρα και σταθμά κι αισθάνθηκαν για λίγο έμποροι και μικροπωλητές!
Σειρά είχε η Πνύκα και ο ρόλος του πολίτη,όπου πήραν μέρος σε ομαδικά συμβούλια,αγόρευσαν φορώντας στεφάνι μυρτιάς στην Εκκλησία του Δήμου,ψήφισαν και αποφάσισαν για καίρια ζητήματα της πόλης,
Τέλος στον Κεραμεικό μέσα από βιωματική δράση κατανόησαν τη διαφορά μελανόμορφων – ερυθρόμορφων αγγείων κι ως ταλαντούχοι καλλιτέχνες φιλοτέχνησαν τα δικά τους έργα!
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μικροί αρχαίοι Αθηναίοι πήραν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους!
Την Τετάρτη 8/11 η Δ’ τάξη πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Θέρμο. Στόχος η συνάντηση με την αντίστοιχη τάξη του Δημ.Σχολείου Θέρμου και η γνωριμία με τα μαγευτικά ιστορικά και φυσικά αξιοθέατα της περιοχής.
Προετοιμάζοντας την επίσκεψη…
Τις προηγούμενες μέρες τα τεταρτάκια μας είχαν ετοιμάσει με πολλή χαρά για τους νέους τους φίλους ζωγραφιές, που αποτέλεσαν μέρος ενός μικρού βιβλίου, με θέμα το σχολείο μας. Το πολύ ωραίο δε εξώφυλλό του φιλοτέχνησε η εικαστικός μας κ. Μαρία Κηλίφη.
Με σύμμαχο τον καλό καιρό απολαύσαμε κατά τη διαδρομή, το πανέμορφο τοπίο με την πλούσια βλάστηση και το έντονο υδάτινο στοιχείο με τις φυσικές λίμνες Λυσιμαχία και Τριχωνίδα.
Πρώτος σταθμός της επίσκεψής μας το Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου με τα πολύ εντυπωσιακά εκθέματα ,όπου είχαμε μία εξαιρετική ξενάγηση από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Θέρμου κ. Γιώργο Χριστόπουλο, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά!
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων στον λόφο του Αγ. Κοσμά,όπου δεσπόζει ένα μουσειακό μαχητικό αεροσκάφος.Εκεί υπάρχουν και οι προτομές των ηρώων αεροπόρων.
Η οικία του Κοσμά του Αιτωλού ήταν ο επόμενος σταθμός μας ,ένας χώρος που αξίζει κάποιος να επισκεφτεί. Εδώ υπάρχουν τα θεμέλια του σπιτιού του Αγίου και έχει δημιουργηθεί προσκύνημα.
Κι επιτέλους έφτασε η στιγμή της συνάντησης που περίμεναν τα παιδιά με μεγάλη ανυπομονησία!Η Δ’ τάξη του Δ.Σ. Θέρμου μας υποδέχτηκε με ένα θερμό και συγκινητικό καλωσόρισμα!
Τα παιδιά γνωρίστηκαν μέσα σε ένα κλίμα χαράς, αντάλλαξαν απόψεις κι εμπειρίες, επικοινώνησαν μέσα από το παιχνίδι με ομαδικό πνεύμα κι έθεσαν τις βάσεις για δεσμούς φιλίας και συνεργασίας.
Όταν έφτασε η ώρα της αναχώρησης, δώσαμε την υπόσχεση η επόμενη συνάντησή μας να είναι στην Πάτρα την άνοιξη. Σας περιμένουμε!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης με αφορμή το μάθημα της Ιστορίας, μεταφέρθηκαν…στην εποχή του Τρωικού πολέμου! Με εμπνευστή τον πολυμήχανο Οδυσσέα, αποφάσισαν να δημιουργήσουν τους δικούς τους “Δούρειους Ίππους”,με όπλο τους τη φαντασία!
Οι ομάδες χωρίστηκαν,τα θρανία γέμισαν πολύχρωμα Lego και τα έργα άρχισαν να παίρνουν σάρκα και οστά! Καλλιεργώντας την επικοινωνία και τη συνεργατικότητα και ενισχύοντας δεξιότητες όπως τη μνήμη, την παρατηρητικότητα, την κριτική και δημιουργική σκέψη, τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις με διασκεδαστικό και αβίαστο τρόπο.
Στο τέλος ,χαρούμενοι οι μικροί δημιουργοί καμάρωσαν τα έργα τους!
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω επιμορφωτικές δράσεις στο σχολείο μας:
1.”Θυμός και παιδί εν μέσω πανδημίας” στις 16-2-2022 από τη σχολική ψυχολόγο
2. “Επιθετικότητα στην παιδική ηλικία “στις 16-3-2022 από τη σχολική ψυχολόγο
3. “Διαχείριση προκλητικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον” στις 26-5-2022 από τη σχολική ψυχολόγο
4. “Διαχείριση σεισμικού κινδύνου στις σχολικές μονάδες και πυρασφάλεια” στις 30-5-2022 από εκπαιδευτικούς του σχολείου
5. “Ψηφιακός εγγραμματισμός ” στις 20-6-2022 από εκπαιδευτικό του σχολείου
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχει προγραμματιστεί και πρόκειται να υλοποιηθεί μια σειρά δράσεων η οποία θα καλύπτει ακόμα περισσότερους τομείς της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας.
Τις ημέρες αυτές που μας κατακλύζουν εικόνες ωμής βίας σαν να είμαστε θεατές σε κακόγουστη πολεμική ταινία,οι μαθητές της Στ΄ Τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα της διαφορετικότητας,του αλληλοσεβασμού και του σχολικού εκφοβισμού.
Έχοντας σαν στόχο την κατανόηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας σε θέματα πολιτισμού,εθνικότητας,θρησκείας,γένους,σωματικών και πνευματικών χαρακτηριστικών,τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους,συζήτησαν διεξοδικά με την ψυχολόγο του σχολείου μας κ.Κρινιώ Χειλαδάκη και είδαν ταινίες με σχετικά θέματα.Επίσης δραματοποίησαν σενάρια,ζωγράφισαν και έκαναν κατασκευές!
Η δράση αυτή αύξησε τις γνώσεις τους και την ευαισθητοποίησή τους στο θέμα.Καλλιεργώντας μια κουλτούρα ειρήνης και κοινωνικής δικαιοσύνης,ελπίζουμε να μην ξαναδούμε στο μέλλον παιδικά πρόσωπα ζωγραφισμένα με τρόμο κι ένα τεράστιο “ΓΙΑΤΙ;”
Η ΣΤ τάξη επισκέφτηκε την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου το Κάστρο της Πάτρας στα πλαίσια του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.
Αρχικά μελετήσαμε στην τάξη το εκπαιδευτικό φυλλάδιο με τίτλο “Ανακαλύπτω την Πάτρα των Επαναστατικών χρόνων και πραγματοποιήσαμε τις δραστηριότητες που προτείνονταν.
Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Κάστρο,όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα και να προσεγγίσουν βιωματικά το καθοριστικό γεγονός της ελληνικής εθνεγερσίας!
Μέσα από τις δραστηριότητες που ανέπτυξαν,τόνωσαν τη συλλογική τους μνήμη και εκτίμησαν την αξία των αγαθών που η Επανάσταση του 1821 συνεισέφερε στην Ελλάδα και στον κόσμο σε επίπεδο πολιτισμού,γλώσσας και αξιών!!
Το ΣΤ2 είχε την ευκαιρία μέσα από το μάθημα της Γλώσσας και την ενότητα “Διατροφή” να γνωρίσει γεύσεις από τις 4 γωνιές του κόσμου,κατανοώντας έτσι τη μοναδικότητα της γαστρονομίας κάθε λαού αλλά και πως μέσα από το φαγητό,οι άνθρωποι διαφορετικών εθνικοτήτων,γλωσσών και θρησκειών έρχονται κοντά!
Έτσι η τάξη μας πλημμύρισε εικόνες,γεύσεις,αρώματα…
Από τις τραγανές γαλλικές μπαγκέτες,τα κινέζικα νουντλς περάσαμε στο ιορδανικό κιουνεφέ και στα ιαπωνικά bao buns! Κι από τα αγγλικά βουτυρένια μπισκότα shortbread στα βραζιλιάνικα τρουφάκια,κροκέτες brigadeiros και coxinhaς!!
Στο τέλος τι άλλο;Απολαύσαμε τις νόστιμες δημιουργίες μας με ενθουσιασμό!!!