Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

“Το να ζεις μόνο δεν είναι αρκετό, είπε η πεταλούδα. Πρέπει να έχεις λιακάδα, ελευθερία και ένα μικρό λουλούδι” (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας μέρας παιδικού βιβλίου η Β΄τάξη επισκέφτηκε το Παράρτημα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών. Η συλλογή του ανέρχεται στα 15.000 αντίτυπα που καλύπτει όλα τα επιστημονικά πεδία. Εκεί τα παιδιά ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη, η οποία τους ενημέρωσε για τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων και πώς μπορεί κάποιος να δανειστεί ένα βιβλίο. Στη συνέχεια κάθε παιδί διάλεξε ένα βιβλίο και το διάβασε στο αναγνωστήριο. Έπειτα έγραψαν μια βιβλιοπαρουσίαση και παρουσίασαν το βιβλίο τους στους συμμαθητές τους. Τα παιδιά σίγουρα θα ξαναεπισκεφτούν τη βιβλιοθήκη!

“Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν΄ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.” ( Το μήνυμα για την παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024)

Να Λόλα, να ένα τόπι

Την Πέμπτη 15/2/2024 οι μαθητές της Β’ τάξης επισκέφτηκαν τον χώρο του archaeolab στο πλαίσιο της ενότητας της Γλώσσας ” Μες στο μουσείο”.

Τα παιδιά γνώρισαν μέσω μιας προβολής τα είδη των μουσείων και τη δουλειά του αρχαιολόγου. Έμαθαν για τα αρχαία παιχνίδια, με τα οποία έπαιζαν στην αρχαιότητα και πώς εξελίχθηκαν στα σημερινά παιχνίδια. Τα παιδιά στην αρχαιότητα έπαιζαν με χούλα χουπ, με γιογιό, με αερόμπαλες φτιαγμένες από δέρμα ζώων , με σβούρες, με στεφάνια και ζάρια. Έπειτα κατασκεύασαν με πηλό τα δικά τους ζάρια, αλογάκια, αγγεία και σβούρες. Τέλος ζωγράφισαν και διακόσμησαν μια πλαγγόνα, δηλαδή μια αρχαία κούκλα.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αλεξάνδρα Φασούλη για το ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έφερε τα παιδιά πιο κοντά στην ιστορία μας.

Μια χριστουγεννιάτικη… μπουγάδα

Την Τετάρτη το απόγευμα το σχολείο μας πλημμύρισε με αστεράκια, χιονονιφάδες, ταρανδάκια, νανάκια, παιδιά από την Ασία, την Αυστραλία, την Ευρώπη, την Αμερική, και την Αφρική. Χριστουγεννιάτικα τραγούδια, χαρούμενες φωνές και γέλια ακούγονταν παντού. Οι μαθητές της Β΄τάξης βοήθησαν τον Αϊ-Βασίλη να βάλει τα γιορτινά του. Παιδιά από όλο τον κόσμο του έστειλαν καινούρια ρούχα και τον γέμισαν με χαρά και αγάπη.

Χιονονιφάδες

Ένα μεγάλο μπράβο στους μικρούς μας “ηθοποιούς”, οι οποίοι ύστερα από πολλή προσπάθεια και κουραστικές πρόβες κατάφεραν και ανταποκρίθηκαν στον δύσκολο ρόλο τους.

Μετά τη γιορτή απολαύσαμε τα γιορτινά εδέσματα που προσέφεραν οι γονείς. Τους ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα, όμορφες γιορτές και ευτυχισμένο το νέο έτος με υγεία, χαρά και ελπίδα!

Το πάρτι της Αλφαβήτας

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τεύχους της Γλώσσας και την εκμάθηση όλων των γραμμάτων, τα παιδιά της Α΄ τάξης έκαναν ένα πάρτι. “Το πάρτι της Αλφαβήτας”. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και έπαιξαν διάφορα, διασκεδαστικά παιχνίδια. Συνεργάστηκαν για να βρουν τις λέξεις του κρυπτόλεξου βάζοντας τα καπάκια με τα γραμματάκια στη σειρά, ώστε να σχηματιστούν λέξεις που έχουμε μάθει. Έπειτα έφτιαξαν με σύρμα πίπας γραμματάκια, τα οποία κόλλησαν στο καρναβαλικό τους καπέλο. Κάποιοι μαθητές μάς ταξίδεψαν σε χώρες παραμυθένιες απαγγέλλοντας και τραγουδώντας τα ποιηματάκια του βιβλίου. Αργότερα σχημάτισαν με το σώμα τους τα γράμματα της αλβαβήτας. Την επόμενη μέρα το πάρτι συνεχίστηκε, γιατί δε μας έφτασε ο χρόνος και οι μαθητές έπαιξαν με ενθουσιασμό και ομαδικό πνεύμα, “Όνομα, ζώο, πράγμα”. Είχαμε και νικητές με 170 βαθμούς, αλλά τελικά όλοι ήταν νικητές αφού συνεργάστηκαν αρμονικά συμφώνησαν και διαφώνησαν, αντάλλαξαν απόψεις, βοηθούσαν ο ένας τον άλλο με σκοπό να περάσουν όμορφα.

Ευχαριστούμε και τους γονείς που μας πρόσφεραν τα γλυκά και αλμυρά τους εδέσματα που απολαύσαμε όλοι μαζί. .

“Δείτε τις μάσκες μας”

Τα παιδιά της Α’ τάξης επισκέφτηκαν τα Παλαιά Σφαγεία, “Το σπίτι του Καρναβαλιού”, όπου ο Δήμος σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αχαΐας οργανώνουν εκπαιδευτικά προγράμματα Καλλιτεχνικής Δημιουργίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης και στο να δουν οι μαθητές τον θεσμό του καρναβαλιού ως ένα ετήσιο πνευματικό, πολιτιστικό και πολιτισμικό γεγονός.

Αρχικά τα παιδιά επισκέφτηκαν την Έκθεση με παλαιότερες δημιουργίες άλλων σχολείων, όπου θαύμασαν τις μάσκες και πήραν ιδέες για τις δικές τους κατασκευές.

Έπειτα παρακολούθησαν μια ταινία με την ιστορία του Πατρινού Καρναβαλιού, όπου είδαν παλιά άρματα, εικόνες από τη στολισμένη Πάτρα και έμαθαν πότε και πώς ξεκίνησε το καρναβάλι σαν θεσμός.

Τέλος έφτασε η πιο ωραία στιγμή. Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους μάσκες. Πρώτα τις ζωγράφισαν με χαρούμενα, ζωηρά χρώματα και σχέδια και χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητα και φαντασία τους τις διακόσμησαν με επαναχρησιμοποιούμενα, ανακυκλώσιμα υλικά.

Τα παιδιά πέρασαν καταπληκτικά και ανυπομονούν να ξεκινήσει το Καρναβάλι!

Γνωρίζοντας τον υπέροχο κόσμο των ζώων

Οι μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Ζωολογίας στο τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο του προγράμματος “Το σχολείο πάει Πανεπιστήμιο” και του προγράμματος του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Το δάσος”.

Μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του Μουσείου κυρία Μυρτώ Σμυρίλιου-Ζέρβα και αμέσως βρεθήκαμε ανάμεσα σε υπέροχα οικοσυστήματα. Σε περισσότερες από 60 προθήκες θαυμάσαμε ταριχευμένα και συντηρημένα ζώα της πλούσιας ελληνικής πανίδας, όπως σπονδυλωτά, υπέροχα πτηνά, θηλαστικά και ερπετά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ακούγοντας και προφέροντας ονόματα ομάδων όπως: “ποροφόρα, κνιδόζωα, αρθρόποδα, εχινόδερμα”. Εντυπωσιάστηκαν επίσης από τους τρόπους και τόπους ζωής και τους κινδύνους τους οποίους αντιμετωπίζειζουν αυτά τα ζώα.

Όχι μόνο ενημερώθηκαν, αλλά ευαισθητοποιήθηκαν και προβληματίστηκαν ως προς τη γενικότερη στάση που πρέπει να έχουμε όλοι μας απέναντι στην ελληνική και παγκόσμια κληρονομιά!!

Βήμα βήμα περπατώ…με ασφάλεια κυκλοφορώ

Στο πλαίσιο της ενότητας Ευ ζην του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την “Οδική ασφάλεια”, η Δ΄τάξη επισκέφτηκε το Κυκλοφοριακό πάρκο ” Πάνος Μυλωνάς”. Τα παιδιά αρχικά μίλησαν για τους κανόνες κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας. Στη συνέχεια υπό την καθοδήγηση του υπευθύνου περπάτησαν στο πεζοδρόμιο, διέσχισαν με ασφάλεια διαβάσεις και δρόμους με φωτεινούς σηματοδότες και έμαθαν να αναγνωρίζουν και να μην περπατούν στον ποδηλατόδρομο. Έγιναν οι ίδιοι “οχήματα” που “οδηγούσαν” στους δρόμους τηρώντας όλους τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Τα παιδιά με την ενεργή συμμετοχή μαθαίνουν να λειτουργούν ως υπεύθυνοι πεζοί σήμερα και υπεύθυνοι οδηγοί αργότερα, να κυκλοφορούν με ασφάλεια και να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).

“Ρώτα το νερό τι…τρέχει”

ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΠΙΝΕΙ Η ΒΡΟΧΗ….ΤΗ ΒΡΟΧΗ ΠΙΝΕΙ Η ΓΗ…Η ΓΗ ΠΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΧΕΙΜΑΡΡΟΥΣ…ΟΙ ΧΕΙΜΑΡΡΟΙ ΠΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ…ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΙΝΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ…ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΝΕΦΟ

Οι μαθητές της Δ΄τάξης ολοκληρώνοντας την ενότητα για το νερό, στο μάθημα της Γλώσσας, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διαχείριση του νερού που είναι ένα από τα προγράμματα του Αρχαιολογικού εργαστηρίου Πάτρας (Arheolab). Οι υπεύθυνες αρχαιολόγοι επισκέφτηκαν το σχολείο μας. Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε 2 στάδια. Αρχικά τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση και ενημερώθηκαν για τη διαχείριση υδάτινων πόρων, τα ιστορικά στοιχεία ύδρευσης και αποχέτευσης και τις διαπολιτισμικές διαστάσεις στη χρήση του νερού ως κοινωνικό και οικονομικό μέσο.

Στο τελικό και πιο εντυπωσιακό στάδιο τα παιδιά σαν πραγματικοί τεχνίτες “έχτισαν” με… μεράκι μια ατομική παραδοσιακή βρύση, με φυσικά υλικά.

Μπράβο σε όλους !!

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο

Σήμερα η Β’ τάξη επισκέφτηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας “Μες στο μουσείο” το Λαογραφικό Μουσείο της Πάτρας. Πρίν την επίσκεψη τα παιδιά του Β1′ είχαν συλλέξει με τη βοήθεια των γιαγιάδων και παππούδων τους αρκετά παλιά αντικείμενα και έφτιαξαν τη δική τους μικρή λαογραφική έκθεση με υφαντά, κατσαρόλες, σίδερα κουτάλες και άλλα πολλά.

Στο μουσείο μεταφέρθηκαν νοερά στο εσωτερικό ενός παλιού σπιτιού. Εκεί είδαν ξύλινα έπιπλα, μια όμορφη σκαλιστή πολύχρωμη κούνια ένα μικρό τραπεζάκι και ψάθινες καρέκλες. Στον χώρο βρίσκονταν επίσης κεράμικες κανάτες, όπου αποθήκευαν παλιά οι νοικοκυρές το νερό, το λάδι και το κρασί τους και άλλα σιδερένια αντικείμενα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για τις καθημερινές δουλειές τους.

Έπειτα οι μαθητές είδαν πώς γίνονταν κάποιες εξωτερικές δουλειές. Πώς όργωναν παλιά με τη βοήθεια των ζώων, πώς μάζευαν το σιτάρι και πώς έφτιαχναν το αλεύρι. Παρατήρησαν το πατητήρι, τον αργαλειό και θαύμασαν κάποια υφαντά που είχαν φτιαχτεί με πολύ κόπο. Τέλος ξεναγήθηκαν στον χώρο όπου υπήρχαν τα εργαλεία κάποιων επαγγελμάτων που έχουν χαθεί, όπως του πιλοποιού, του κηροποίου και του υποδηματοποιού.

Τα παιδιά γνώριζαν αρκετά πράγματα από εικόνες και ενθουσιάστηκαν με την επίσκεψη. Παρακολουθούσαν με προσοχή την ξενάγηση και έκαναν πολλές ερωτήσεις. Η επίσκεψη τελείωσε με λίγη χαλάρωση στον υπέροχο χώρο του παλιού νοσοκομείου, όπου στεγάζεται το Λαογραφικό Μουσείο.

 

Η γιορτή της μητέρας

Η γιορτή της μητέρας

Η 2η Κυριακή του Μάη είναι αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, μέρα εορτασμού της μητρότητας.

Χρόνια πολλά στο πρόσωπο που μας χάρισε το πιο όμορφο δώρο, τη ζωή, και μας έμαθε τι σημαίνει αγάπη.  Χρόνια πολλά στη μητέρα που με τη συμπεριφορά της έμαθε στα παιδιά της να αγωνίζονται.

Τα παιδιά της Α’ τάξης τίμησαν τις μανούλες τους χαρίζοντάς τους ένα λουλούδι που φύτεψαν και  μια κάρτα που έφτιαξαν, γράφοντας σε μια μεγάλη καρδιά

                                               ΜΑΜΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ

 

 

 

 

 

Οι δασκάλες της τάξης

Κατσαδούρου Αλεξάνδρα, Κασόλα Σοφία