Μαθήματα Ιστορίας στους δρόμους της Πάτρας

Μαθήματα Ιστορίας  στους δρόμους της Πάτρας

Ακολουθώντας τα βήματα του περιηγητή  Παυσανία, η Ε΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Ρωμαϊκό  ωδείο της Πάτρας. Εκεί τα παιδιά παρατήρησαν, θαύμασαν αλλά και συνέκριναν την αρχιτεκτονική του χώρου με άλλα θέατρα. Μίλησαν για την ιστορία του ωδείου και  παρατήρησαν με τις δασκάλες τους τα εκθέματα στον περιβάλλοντα αρχαιολογικό χώρο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Έπειτα προχώρησαν προς το ρωμαϊκό νυμφαίο, όπου παρατήρησαν τον αφιερωμένο στις Νύμφες  χώρο, που ήταν και χώρος αναψυχής με πίδακες νερού και κήπους.

Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο ρωμαϊκό στάδιο-αμφιθέατρο όπου στα χρόνια του Δομιτιανού γίνονταν τα Καισάρεια, αθλητικοί αγώνες που έπαιρναν μέρος αθλητές από όλη την Ελλάδα.

Τέλος , συνεχίζοντας την περιήγησή τους , τα παιδιά έφτασαν στο δημοτικό θέατρο “Απόλλων” όπου παρακολούθησαν τη θεατρική  παράσταση “Οδυσσεβάχ” .

Η εμπειρία ήταν μοναδική, αφού  οι μαθητές γνώρισαν από κοντά μνημεία φτιαγμένα από τους Ρωμαίους, για τους οποίους τόσα πολλά έχουν μάθει  στο μάθημα της Ιστορίας τη φετινή χρονιά. Επιπλέον γνώρισαν την ιστορία της πόλης τους, περπατώντας στους δρόμους της και θαυμάζοντας τόσο αξιόλογα μνημεία της ρωμαϊκής εποχής.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης
Λεωνίς  Σαμαρτζή , Στέλλα Παντελέου

Erasmus+ F.I.N.D. Project

Επίσκεψη εκπαιδευτικών στο Coventy του Ηνωμένου Βασιλείου

Στις αρχές του Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Coventry U.K , η πρώτη διεθνής συνάντηση εργασίας και πρώτη διεθνής συνάντηση δραστηριοτήτων για το νέο πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα F.I.N.D.  « Future Inventors, New Discoveries »

Οι χώρες που παίρνουν μέρος είναι οι: Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Μάλτα, Ιταλία, Νορβηγία και Πολωνία.

Το συντονιστικό σχολείο που φιλοξένησε τους εκπαιδευτικούς είναι το Howes Primary School. Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου επιφύλαξαν μια θερμή υποδοχή και φιλοξενία σε όλους όσοι συμμετείχαν στη συνάντηση.

Οι εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τις νέες τεχνολογίες, τη θέση τους στη διδασκαλία, τα νέα διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα με τη χρήση Η/Υ. Έγιναν διαλέξεις, παρουσιάσεις, εκφράστηκαν προβληματισμοί και υπήρξε ενθουσιασμός για το Future Classroom Lab. Συμφωνήθηκαν οι δραστηριότητες που θα γίνουν στην πορεία του προγράμματος και συζητήθηκε η οργάνωση της επόμενης επίσκεψης που θα γίνει τον Απρίλιο στην Πάτρα και θα έχει θέμα της τη ρομποτική.

Eπισκεφθήκαμε και το Διαστημικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Leicester όπου και ξεναγηθήκαμε στους χώρους του, μας παρουσίασαν το εκπαιδευτικό Faulkes Telescope project.

Έχουμε πολλά να κάνουμε και πολλά να μάθουμε… μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Έχουμε δρόμο μπροστά μας, δρόμο ανοιχτό, γεμάτο νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες για να οργανώσουμε την τάξη του μέλλοντος…

Θα σας κρατάμε ενήμερους…

Οι μικροί αρχαιολόγοι της Α’ τάξης

Η Α’ τάξη επισκέφτηκε πριν λίγες μέρες το Αρχαιλογικό Μουσείο Πατρών στο πλαίσιο του προγράμματος ” Με μια ψηφίδα οδηγό”.

Τα παιδιά έγιναν μικροί αρχαιολόγοι και γνώρισαν την τέχνη του ψηφιδωτού υπό την καθοδήγηση της μουσειοπαιδαγωγού κυρίας Μπαρδάκη Αλεξίας. Αναζήτησαν με τη βοήθεια ποιημάτων και τραγουδιών τα ψηφιδωτά και έπειτα γνώρισαν και επεξεργάστηκαν τα υλικά κατασκευής τους. Αφού παρατήρησαν τα διάφορα σχέδια, ενημερώθηκαν για την ιστορία που κρύβει κάθε ψηφιδωτό και μίλησαν για τη χρήση του. Τέλος χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν το δικό τους ψηφιδωτό με πολύχρωμες γυάλινες ψηφίδες.

Τα παιδιά, αν και είχαν ξαναεπισκεφτεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, ενθουσιάστηκαν, γιατί διαπίστωσαν, ότι μια επίσκεψη στο Μουσείο μπορεί να είναι ευχάριστη και δημιουργική. Δέχτηκαν τα συγχαρητήρια της κυρίας Αλεξίας για τη σωστή συμπεριφορά  και  συνεργασία τους και υποσχέθηκαν ότι θα ξαναπάνε με την πρώτη ευκαιρία.

Οι δασκάλες της Α’ τάξης

Κασόλα Σοφία, Κατσαδούρου Αλεξάνδρα

 

Μες στο μουσείο

Πρώτη διδακτική επίσκεψη για φέτος. Η Β’ τάξη επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και παρακολούθησε το πρόγραμμα ” Με μια ψηφίδα οδηγό”. Με μια ψηφίδα στο χέρι, οι μαθητές έλυσαν γρίφους, οι απαντήσεις των οποίων τους οδήγησαν στα ψηφιδωτά του μουσείου. Ευχαριστούμε πολύ τη μουσειοπαιδαγωγό Αλεξία Μπαρδάκη που μας καθοδήγησε και μας γέμισε πληροφορίες!

Τα δελφίνια της Γ΄τάξης στο κολυμβητήριο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, ξεκίνησαν το πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης του Υπουργείου Παιδείας. Έτσι από την προηγούμενη εβδομάδα τα μικρά μας δελφίνια άρχισαν τα μαθήματα στο κολυμβητήριο “Πεπανός”. Στην αρχή διστακτικά, αλλά στη συνέχεια με ενθουσιασμό. Το καλοκαίρι, στη θάλασσα, θα καταπλήξουμε!!! Δελφίνια…

ERASMUS+ FIND Project: Φτιάχνουμε ρομπότ

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ FIND Project στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, οι μαθητές του Γ?2 και του Δ?1 κατασκεύασαν τα δικά τους ρομπότ χρησιμοποιώντας υλικά που διαφορετικά θα κατέληγαν στα σκουπίδια όπως χρησιμοποιημένα πλαστικά μπουκάλια, χάρτινες συσκευασίες, καπάκια, παλιά κουμπιά και άλλα. Επίσης δημιούργησαν για το ρομπότ τους ένα συνοδευτικό φυλλάδιο γεμάτο φαντασία, με πληροφορίες όπως το όνομά του, πότε κατασκευάστηκε, ποιος και γιατί το έφτιαξε, τι δυνατότητες έχει και που χρησιμοποιείται.

Οι δημιουργίες τους ήταν καταπληκτικές! Μερικά ρομπότ είχαν και λειτουργίες όπως λαμπάκια που ανάβουν ή ακόμα και κίνηση όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο:

Στη συνέχεια οι μικροί μηχανικοί παρουσίασαν τις δημιουργίες τους στους συμμαθητές τους από τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου:

Σκοπός μας ήταν να προάγουμε την φιλοσοφία STEAM στους μαθητές μας και να τους φέρουμε πιο κοντά στην σύγχρονη τεχνολογία. Τους ωθήσαμε να οραματιστούν την θέση τους στο μέλλον ως σχεδιαστές και δημιουργοί του.

Τα ρομπότ του Γ2

Τα ρομπότ του Δ1